Jak zrobić bransoletkę ze sznurka (Lilou)?

sobota, 2 czerwca 2012
Cześć Wszystkim! :)
Uff, czuję jakbym za chwilę miała eksplodować i to dosłownie! Nie pamiętam, kiedy ostatnio aż tak się objadłam *_* Zjedzona na kolacje pizza + ulubione czereśnie z ogrodu sprawiają, że ledwo się poruszam ;d

Pewnie większość z Was spotkała się już niejednokrotnie z bardzo modną teraz bransoletką Lilou lub jej wiernymi kopiami. Są one niesamowicie drogie i osobiście nie dałabym 100 zł (bo od tylu zaczynają się ich ceny) za kawałek sznurka i zawieszkę, kiedy dookoła jest masa prawie identycznych bransoletek, różniących się jedynie brakiem graweru firmy. Ja właśnie taką posiadam, srebrną kończynkę, z którą ani myślę się rozstać ;)
Jeszcze innym wyjściem z sytuacji (w momencie, gdy chciałoby się mieć podobną rzecz) jest po prostu własnoręcznie zrobiona Lilou :) Jej wykonanie jest niezwykle proste, co właśnie teraz chciałabym Wam udowodnić.


Co nam będzie potrzebne:

  • - kawałek sznurka (najwłaściwszą długością będzie 40 cm)
  • - zawieszka
  • - nożyczki
  • - lakier bezbarwny

Pierwszą czynnością jaką wykonamy będzie nawleczenie naszej zawieszki na sznurek. Umieśćmy ją najlepiej na samym środku sznurka, a następnie zróbmy na niej pętelkę.


Drugą czynnością będzie zrobienie dwóch kolejnych pętelek, które posłużą nam do regulacji sznurka. Istnieją dwie takie metody. Zaprezentuję je obie :)

I sposób:

Jest to bez wątpienia prostsza metoda. W jej przypadku pętelki są nieco mniejsze i wyglądają tak:


Zaczynamy ją od zrobienia na jednym końcu sznurka "otwartej" pętelki.



Następnie przekładamy przez nią drugi koniec sznurka.


Taki sam supełek robimy po drugiej stronie.


Teraz tylko wystarczy zaciągnąć supełki, obciąć końcówki i skończone :)





Jeśli chodzi o moją radę, poleciłabym obcięte końcówki sznurka przemalować bezbarwnym lakierem, aby się nie postrzępiły i nie rozleciały.

II sposób:

Nieco trudniejsza metoda, jednak sądzę, że każdy będzie w stanie jej sprostać ;)
W tym przypadku supełki są większe i wyglądają następująco:


Pierwszą rzeczą jaką zrobimy, będzie wykonanie na jednym końcu sznurka takiego węzełka:
(Celowo użyłam dwóch różnych kolorów sznurka, aby wszystko było lepiej widoczne)

Uwaga: Prawa strona zdjęcia jest stroną rozpoczynającą węzeł.

Teraz wystarczy koniec sznurka przewlec przez obie pętelki jak na poniższym zdjęciu:


Po wykonaniu tego kroku, zaciągamy mocno sznurek. Powinno wyjść coś takiego:


To samo robimy po drugiej stronie. Następnie obcinamy końcówki sznurka i zamalowujemy je lakierem. 
Ot cała filozofia. Nasza bransoletka jest gotowa do noszenia! :)

Jeśli chodzi jeszcze o kwestię doboru sznurka, osobiście uważam, że najlepsze będą te, które mają śliską powierzchnię. Wtedy supełki dają się łatwiej przesuwać, a sznurek zanadto się nie niszczy. Nie wiem jednak, czy we wszystkich pasmanteriach łatwo uda się nabyć coś takiego :/

Hmm... Chyba czas kończyć i dać sobie trochę odpocząć.
Trzymajcie się! :)

23 komentarze:

  1. Julita pisze...:

    Dzięki, bardzo przydatne- nareszcie naprawiłam swój urodzinowy prezent zepsuty przez młodszą siostrę, pozdrawiam :)

  1. Julita pisze...:

    Rozwiązaną Lilou ;)

  1. Tenszi pisze...:

    Cieszę się, że mogłam pomóc :)
    Pozdrawiam!

  1. Anonimowy pisze...:

    dzięki Tobie ,mam już 2 zrobione przez siebie takie bransoletki tylko z rzemyka :)

  1. Tenszi pisze...:

    Miło mi to czytać :)

  1. Anonimowy pisze...:

    nie wiedziałam że to takie proste...

  1. Tenszi pisze...:

    Ja jeszcze jakiś czas temu też sądziłam, że to o wiele trudniejsza rzecz do zrobienia ;)

  1. Bardzo dziękuję za tutorial :) W końcu udało mi się zrobić taka bransoletkę :)

  1. Anonimowy pisze...:

    Bardzo łatwa w zrobieniu. Zrobiłam właśnie teraz taką tylko , że zieloną. :* Dziękuję bardzo za pomysł. Napewno jeszcze kiedyś tu zaglądnę. Może pokazałabyś jak zrobić bransoletki z muliny : Jodełkę umiem, ukośne paski , zygzak 2 też. Więc na przykład możesz jakieś inne wzory. :):) Pozdrawiam Klaudia. :*:*:* <3

  1. Anonimowy pisze...:

    Zaraz zabieram się do roboty:) Chciałam kupić na allegro, ale zawieszki kształtem - nie odpowiadają mi. Lece do pasmanterii, wybiore odpowiednie materiały i zabieram sie do roboty. Dziekuje za objasnienie robienia pętelek - jestes wielka:))

  1. Świetna instrukcja :)
    Wpadnij na mojego bloga :)
    http://www.zakreconykoralik.eurosap.pl/

  1. Anonimowy pisze...:

    Naprawdę FAJNA bransoletka :) Ale z tych zdjęć nie mogę nic połapać !?
    Chciałam sprzedawać , takie bransoletki w różnym wykonaniu . Ale nigdzie nie mogę znaleźć tego . U Cibie za wesoło to też nie jest !
    Mogę pomóc Ci trochę z biznesem :)
    Chciałabym Ci pomóc . Za 2 lub 1 rok , ten blog będzie niczym !
    Zdjęcia i tłumaczenie też do niczego .
    Jak mówiłam za wesoło bez nikogo nie będzie . Spróbuj z przyjaciółką utworzyć takiego bloga . I zacznij od NORMALNEGO imienia . Instrukcja do niczego!
    Mogłaś zrobić filmik !
    Przecież nie musisz pokazywać twarzy . A jeśli nie masz kamery , może nagraj to u jakiejś koleżanki ?!
    Widzę że nie wpadłaś na ten pomysł .
    Musisz myśleć , a w twoim wykonaniu jest to : Nieuważanie!
    Zobacz na Youtube jeszcze raz , może mogłabyś zapobiec katastrofie twego bloga.
    Myślę że posłuchasz moich rad . I pomyślisz !
    Bo jak na razie widziałam te komentarze to wynikło że jesteś :BEZMÓZGOWIEC
    Więc myśl , nie wiem jak uczysz się w szkole . Ale na przyszłość MYŚL , i zrób nowego bloga . Ale z KIMŚ .
    Razem zawsze raźniej .
    I lepiej by było żebyś chyba więcej uczyła się w szkole.

  1. Anonimowy pisze...:

    Popieram tego do góry ona to IDIOTKA nic nie umie!

  1. LoveTrueLove pisze...:

    Nie ma to jak dodać dwa komentarze, jeden po drugim. Gratuluje anonimku. (widać że wszystkie rozumy pozjadałeś) ;)

    Blog świtny. Nie przejmuj się bo sama sobie świetnie radzisz. :D

  1. aneczka261 pisze...:

    DZieki Ci dobra kobieto ja robi różne bransoletki ale tą metodą jeszcze nie robiłam a tu przed chwila zapukała sąsiadka i właśnie sobie zamówiła z takim zapięciem no i szukam instrukcji wykonania w necie i natrafiłam na Twojego bloga zapisałam sie w obserwatorach bo mnie bardzo zaciekawił sam blog oczywiście kurs super bardzo mi pomógł ;) pozdrawiam i zapraszam do siebie http://aneczkowzacisze.blogspot.com/

  1. Anonimowy pisze...:

    Dzięki za wskazówki i fajne zdjęcia - dzięki nim szybko się nauczyłam wiązać te supełki. pozdrawiam!

  1. Super, zapraszam do siebie na blog Bransoletki Lilou

  1. Anonimowy pisze...:

    nie potrafię FOCH

  1. puchacz pisze...:

    Moim zdaniem instrukcja jest dobrze i czytelnie zrobiona. Wielkie dzięki za dodanie :-)
    Nie przejmuj się tym, co napisał ten Anonim :-)

  1. Anonimowy pisze...:

    wielkie dzięki za instrukcję c:
    bardzo czytelna i wgl :)

  1. Magdzioszek pisze...:

    Nie każdy ma zdolności do tworzenia instruktarzu ale Tobie się udał no może w drugiej metodzie zabrakło troszkę wiecej zdjęć ale i tak da sie zrobić nieżyczliwość ludzka nie ma granic :) i to jest aż porażające :) Ale rób co Twoje i głowa do góry :)
    Zapraszam do mnie :) http://amelijka.blogspot.com/ :) Pozdrawiam

  1. Kociunieczka pisze...:

    Mam pytanko, jakiego sznurka użyłaś?

  1. Anonimowy pisze...:

    mam pytanie, gdzie dostanę taką zawieszkę ?

Prześlij komentarz